اطلاعات مورد نیاز پذیرفته شدگان موسسه
امتیازات، امکانات رفاهی و خدمات موسسه آموزش عالی اشراق با تجربه بالغ بر 15 سال در زمینه آموزش عالی شامل موارد زیر میباشد:
- برگزاري كلاسهای درسی حداكثر دو روز در هفته در مقطع کارشناسی ارشد و حداکثر سه روز در هفته در مقاطع کاردانی و کارشناسی
- پرداخت وام دانشجويي صندوق رفاه با كارمزد 4 درصد و وام بانک مهر با کارمزد 3 درصد جهت شهریه کل دوره تحصیل
- تخفيف شهريه جهت دانشجويان رتبه ممتاز در هر ترم
- امكان پرداخت اقساطي شهريه در طول ترم بدون كارمزد
- اعطاي مدرك رسمي و مورد تاييد وزارت علوم
- سالن غذاخوري با امكان ارايه غذاي يارانه اي و متنوع
- اينترنت پرسرعت رايگان در فضاي موسسه
- برخورداري از امتيازات بيمه دانشجويي
- استفاده از بانك اطلاعاتي جامع مقالات كنفرانس ها و همايش ها(مگا پيپر) به صورت رايگان براي دانشجويان
- خوابگاه در قالب بخش خصوصي
- تجهيزات آزمايشگاهي و كارگاهي
- اجراي برنامه هاي مهارت افزايي و كار آفريني
آدرس موسسه:
ساختمان شماره یک: خراسان شمالی-بجنورد-خیابان طالقانی شرقی-طالقانی شرقی ۱۳(شهید وزین)-شهید وزین ۱۰- کد پستی: ۹۴۱۵۶۱۵۴۷۳
ساختمان شماره دو: خراسان شمالی-بجنورد-خیابان طالقانی شرقی-طالقانی شرقی ۱۳(شهید وزین)-روبروی کلانتری شماره ۱۱-پلاک۱- کد پستی: ۹۴۱۵۶۴۴۹۳۵
تلفن: 7-32285701-058
نمابر: 32285709-058
وبسایت: www.Eshragh.ac.ir
1.کسب رتبه سطح یک کشوری در بین350 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی |
2.سه فعالیت فرهنگی مؤسسه که انعکاس ملی و جهانی داشته عبارتند از:
|
3.رتبه اول استانی و رتبه اول شرق کشور در مسابقات پل ماکارونی |
4. رتبه دوم استانی در مسابقات سازه های بتن آرمه استانی |
5.رتبه اول گرایش هدفمند در تیم سازه های پل ماکارونی در مسابقات کشوری بیرجند94 |
6.رتبه دوم گرایش راندمان تیم سازه های پل ماکارونی در مسابقات کشوری بیرجند94 |
7.رتبه اول اولین دوره مسابقات پل ماکارونی در مؤسسه آموزش عالی اشراق 95 |
8.رتبه برتر در بازرسی های حقوق شهروندی عفاف و حجاب 95 |
9. رتبه سوم غرفه مؤسسه در هفته پژوهش سال 91 و رتبه دوم غرفه در سال 95 |
10. اختراع جک کامپوزیت و قوطی کشویی برای قالب بندی سقف کامپوزیت معمولی سال 94 |
11. کسب مقام اول در مسابقات اجرای طاق و قوس در معماری ایرانی اسلامی |
12. کسب مقام در مسابقات ورزشی |
|
** تخفیفات و تسهیلات شهریه **
- امکان پرداخت اقساطی شهریه مصوب ترم بر اساس چهارچوب های موسسه
- وام توسط صندوق رفاه با کارمزد 4 %
- وام توسط بانک مهر ایران با کارمزد 3 %
- به دانشجویان ممتاز هر ورودی نفر اول ، 50 % تخفیف به شهریه ثابت تعلق می گیرد.
- در صورت تحصیل همزمان دو دانشجو عضو یک خانواده در مقطع کارشناسی ارشد ، به ترم های قانونی10 % تخفیف در شهریه ثابت تعلق می گیرد.
- در صورت تحصیل همزمان دو دانشجو عضو یک خانواده در مقطع کاردانی و کارشناسی ، به ترم های قانونی20 % تخفیف در شهریه ثابت تعلق می گیرد.
- به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در ترم های قانونی20 % تخفیف در شهریه ثابت تعلق می گیرد.
- در خصوص دانشجویان تحت پوشش بنیاد شهید در صورت عدم تسویه مبلغ شهریه توسط بنیاد شهید تا انتهای ترم تحصیلی (ترم های مشمول شهریه)، دانشجو موظف به پرداخت مبلغ مذکور است.
** دانشجوی مهمان **
دانشجوی مهمان در طول دوره مهمانی موظف است نسبت به پرداخت شهریه ثابت به موسسه مبداء و شهریه متغیر به موسسه مقصد اقدام کند.
** دانشجوی انتقالی یا دانشجوی منصرف از تحصیل **
دانشجوی انتقالی یا دانشجوی منصرف از تحصیل موظف است شهریه کامل یک نیمسال تحصیلی اعم از ثابت و متغیر (در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تا سقف 16 واحد نظری و مقطع کارشناسی ارشد تا سقف 8 واحد نظری) را به موسسه مبداء پرداخت کند.
تبصره: چنانچه دانشجوی منصرف از تحصیل پس از نام نویسی و قبل از شروع کلاس ها انصراف خود را به موسسه اعلام نماید، شهریه پرداختی آن نیمسال به عنوان هزینه انصراف محسوب میشود.
** جابجایی غیر انتفاعی به غیر انتفاعی در تکمیل ظرفیت **
در مورد دانشجویانی که بر اثر برنامه تکمیل ظرفیت جابه جا می شوند چنانچه سازمان سنجش آموزش کشور اسامی حائزین شرایط را حداکثر یک ماه بعد از شروع کلاس ها اعلام نماید موسسه مبدا شهریه متغیر دانشجوی مشمول جابه جایی را مسترد خواهد نمود و در غیر این صورت درخواست بازپرداخت از سوی دانشجو پذیرفته نیست .
** مرخصی تحصیلی**
در صورت استفاده از مرخصی تحصیلی ، در موعد مقرر قبل از شروع انتخاب واحد ، دانشجو موظف است شهریه ثابت آن نیمسال را پرداخت کند .
تبصره : بعد از شروع انتخاب واحد دانشجو موظف به پرداخت شهریه ثابت و متغیر می باشد.
** شهریه دوره تابستانی **
شهریه دوره تابستانی 50 درصد شهریه ثابت هر نیمسال تحصیلی به اضافه شهریه متغیر تعداد واحد های انتخابی دانشجو است .
** تعداد واحد های درسی باقیمانده در ترم آخر **
چنانچه تعداد واحد های درسی باقیمانده دانشجو در ترم آخر ، اعم از پایان نامه ، کارآموزی یا پروژه حداقل 6 واحد باشد ، دانشجو موظف است نسبت به پرداخت شهریه ثابت کامل و شهریه متغیر دروس آن ترم اقدام کند.
تبصره1:دریافت شهریه پایان نامه و پروژه در طول دوره تحصیل دانشجو تنها برای یک بار مجاز است .
تبصره2:در صورتی که مدت تحصیل دانشجو باکسب مجوز ازمراجع ذیربط بیش ازسنوات مجاز ادامه یابد،دانشجو در نیمسال های اضافی موظف به پرداخت نصف شهریه ثابت است.
تبصره3: استفاده دانشجو از فرصت معرفی به استاد برابر با ضوابط مندرج در آئین نامه آموزشی مستلزم پرداخت نصف شهریه ثابت به اضافه شهریه متغیر همان درس خواهد بود.
** معادل سازی **
درصورت درخواست معادل سازی سوابق تحصیلی دانشجو مکلف است به ازای هریک ازواحدهای قابل قبول 5% شهریه ثابت آن نیمسال رابه موسسه پرداخت کند.
** حذف کلیه دروس نیمسال **
در صورتی که حذف کلیه دروس نیمسال تحصیلی ، قبل از زمان حذف و اضافه همان نیسمال باشد، شهریه متغیر دروس ، حسب درخواست دانشجو ، بازگردانده یا ذخیره می شود ، اما شهریه ثابت غیر قابل برگشت است .
** حذف اضطراری **
در صورت حذف اضطراری درس، شهریه متغیر آن درس مسترد نمی گردد.
** اتمام سنوات تحصیلی مجاز **
بر اساس آئین نامه آموزشی در صورت اتمام سنوات قانونی دانشجو و ادامه تحصیل ایشان بر اساس مجوز شورای آموزشی ، تحصیلات تکمیلی یا کمیسیون موارد خاص ، پرداخت شهریه در ترم های مذکور براساس سال جاری تحصیلی لحاظ می گردد.
- آخرین تاریخ دفاع از پایاننامه در نیمسال اول هر سال تحصیلی پانزده بهمن ماه و در نیمسال دوم هر سال تحصیلی پانزده شهریور ماه خواهد بود. لازم به ذکر است برای ورودی 94 به بعد نمره پایاننامه در معدل کل بی تاثیر است.
- تمدید پایاننامه باید در هر نیمسال و با همان استاد راهنمای قبل صورت گیرد.
- فرم شماره یک پایاننامه باید قبل از شروع نیمسال سوم تکمیل شود.
- نمره قبولی در هر درس 12 است و معدل کمتر از 14 مشروط محسوب میشود. در صورت معدل کل کمتر از 14 به دانشجو اجازه دفاع داده نمیشود.
- تعداد واحد انتخابی در هر نیمسال بین 8 الی 14 واحد می باشد.
- مدت مجاز تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، دو سال(4 ترم) می باشد.
- در صورتی که دانشجو در دو نیمسال مشروط شود بصورت قطعی اخراج خواهد شد.
- دانشجویان پس از اخذ پایاننامه مجاز به اخذ درس نمی باشند.
- دانشجو می تواند با احتساب سنوات تحصیل، یک نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند.
- دانشجوی متقاضی انصراف از تحصیل، باید درخواست انصراف خود را شخصا و به صورت کتبی به اداره تحصیلات تکمیلی تسلیم کند.
- برگزاری کارگروه های تخصصی در خصوص پایان نامه - (کارگروه بررسی پروپزال، کارگروه بررسی پایان نامه
- پیشنهاد اساتید راهنما و موضوع به مدیرگروه ( فرم شماره یک ) از طریق پورتال جهت طرح در گروه آموزشی مربوطه
انتخاب موضوع و استاد راهنمای پایان نامه می بایست از ابتدای ترم دوم آغاز و تا قبل از آغاز ترم سوم به تأیید شورای آموزشی گروه برسد .
- انتخاب واحد درس پایان نامه
در نیمسال سوم دانشجو، در بازه انتخاب واحد صورت می پذیرد .
- تکمیل فرم پروپوزال ( فرم شماره 2 )+ گزارش پیشینه پژوهش + گزارش همانندجوئی متن پروپزال با تائید استاد راهنما و ارسال این فایل ها از طریق پورتال دانشجوئی به استاد راهنمای مربوطه ( بعد از انتخاب واحد درس پایان نامه )
- تائید پروپزال به ترتیب در گروه آموزشی و کارگروه پژوهش
- تحویل مستندات نهائی پروپزال (کد رهگیری ثبت پروپزال در سامانه ایرانداک + فرم شماره 3)
- ارائه گزارش های پیشرفت کار به استاد راهنمای مربوطه
دانشجو می بایست هر دو ماه یک گزارش به استاد راهنمای مسئول تحویل داده و حداقل سه گزارش تا زمان دفاع تحویل دهد .
- ارائه پایان نامه به استاد راهنمای مسئول جهت تائید اولیه و مجوز انجام مراحل دفاع
دانشجو می تواند فایل پایان نامه را بارگذاری و منتظر اعلام نظر استاد راهنمای مسئول باشد.
- بارگذاری فرم شماره 5 ( شرکت در جلسه دفاع از پایان نامه )
دانشجو می بایست قبل از دفاع، حداقل در یک جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد شرکت نماید .
- دریافت گزارش همانندجوئی پایان نامه از سامانه ایرانداک و بارگذاری آن به همراه فایل پایان نامه جهت تائید استاد راهنما و کارگروه شورای پژوهشی
- تعیین داور، تاریخ و ساعت برگزاری جلسه دفاع توسط گروه آموزشی و همچنین صدور مجوز دفاع توسط کارشناس پژوهش
- اعلام نمره به واحد تحصیلات تکمیلی توسط کارشناس پژوهش و ثبت نمره پایان نامه توسط واحد تحصیلات تکمیلی
- تحویل مستندات پایان نامه به واحد کتابخانه
- تاریخ زمان دفاع از پایان نامه
بر اساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی موسسه ، آخرین تاریخ زمان دفاع از پایان نامه در نیمسال اول هر سال تحصیلی، 15 بهمن ماه و در نیمسال دوم هر سال تحصیلی،15 شهریورماه می باشد .
- حداقل زمان انجام تحقیقات پایان نامه
حداقل زمان انجام تحقیقات پایان نامه 6 ماه از تاریخ تصویب پروپزال درکارگروه شورای پژوهشی می باشد همچنین نگارش پایان نامه می بایست بر اساس شیوه نامه نگارش مصوب شورای پژوهشی موسسه انجام پذیرد .
دانشجویان می توانند در زمینه انجام تحقیقات علمی و پژوهش از امکانات زیر استفاده نمایند :
- پایگاههای علمی مگاپیپر: جهت دسترسی رایگان و سریع دانشجویان و اساتید به بیش از 1800 پایگاه مقالات لاتین و فارسی
- نرم افزار سیمرغ : جهت جستجو از طریق شبکه داخلی و اینترنت ، سرویس های امانت ، رزرو و تمدید
دانشجویان محترم می توانند جهت عضویت در کتابخانه و استفاده از امکانات فوق به کتابخانه موسسه مراجعه نمایند.
- دانشجو در هر نیمسال حداقل 12 و حداکثر 20 واحد درسی می تواند انتخاب نماید.
- چنانچه دانشجو در نیسمال آخر برای دانش آموختگی حداکثر 24 واحد درسی باقی داشته باشد به شرطی که میانگین کل وی بالای10 باشد می تواند تا 24 واحد اخذ نماید.
- مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو سال(4 ترم) و کارشناسی پیوسته 4 سال(هشت ترم) می باشد.
- چنانچه دانشجویی در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته 3 نیمسال اعم از متوالی یا متناوب مشروط باشد از تحصیل محروم می گردد.
- دانشجو میبایست در هر نیمسال مطابق توزیع ترمی و با رعایت پیش نیاز، دروس خود را انتخاب نماید.
- دانشجو در هر نیمسال مجاز به انتخاب یک درس از گروه معارف می باشد.
- دانشجویانی که مدارک آنها در زمان ثبت نام کامل نمی باشد، می بایست مدارک کسری خود را تا قبل از شروع امتحانات نیمسال اول به آموزش ارائه نمایند در غیر اینصورت عواقب ناشی از آن به عهده دانشجو می باشد.
- دانشجویی که در هر نیمسال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند چنانچه در نیمسال های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند ، نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، فقط ثبت و باقی می ماند اما این نمره ها در محاسبه میانگین کل دوره بی اثر و صرفا اخرین نمره قبولی در ان درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.
- دانشجو می تواند با رعایت سنوات مجاز تحصیل، در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، یک نیمسال و در دوره های کارشناسی پیوسته حداکثر دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده نماید.
- ثبت نام نکردن دانشجو در هر نیمسال تحصیلی، انصراف از تحصیل محسوب می شود. دانشجوی متقاضی انصراف از تحصیل، باید درخواست انصراف خود را شخصا و به صورت کتبی به اموزش تسلیم کند
- تاریخ دانش اموختگی، زمان ثبت آخرین نمره درس دانشجو در اداره آموزش دانشگاه است.
دانشجویان گرامی جهت اخذ معرفی به استاد رعایت شرایط زیر الزامی است:
* دانشجو بایستی فقط در پایان آخرین ترمی که انتخاب واحد انجام داده است درخواست معرفی به استاد خود را از طریق پرتال دانشجویی ارسال نماید.
** دانشجو تنها مجاز به اخذ دو درس تئوری می باشد.
*** آخرین زمان مجاز جهت اخذ ارائه به استاد و ثبت نمره حداکثر یک ماه بعد از پایان آخرین امتحان ترم می باشد.
تذکر مهم: در صورت عدم مراجعه در بازه زمانی مقرر شده، درخواست ارائه به استاد دانشجو باطل شده و درس در ترم جدید ثبت می شود. لازم به ذکر است مسئولیت عواقب ناشی از تاخیر به خصوص در مورد دانشجویان پسر که کارت پایان خدمت ندارند، به عهده دانشجو می باشد. دانشجو ملزم به انتخاب واحد در ترم آتی و پرداخت شهریه آن ترم خواهد شد .
دانشجویان گرامی زمان مجاز جهت اقدام کارهای فارغ التحصیلی حداکثر تا دوماه بعد از آخرین امتحان می باشد .لازم به ذکر است کلیه تبعات تاخیر در ارسال درخواست و انجام کارهای فارغ التحصیلی به عهده دانشجو می باشد. درخواست فارغ التحصیلی خود را از پرتال دانشجویی قسمت خدمات، روال ها درزمان های مقرر شده بارگزاری نمائید.
تذکر: جهت دانشجویان پسر با توجه به دستور العمل سازمان وظیفه عمومی ، دانشگاه موظف است نهایتا ظرف مدت 3 ماه پس از تاریخ فارغ التحصیلی دانشجویان، وضعیت دانشجویان را به معاونت وظیفه عمومی استان اعلام نمایند و بنابراین دانشجو مکلف به اتمام کلیه مراحل فارغ التحصیلی در زمان اعلام شده می باشد در صورت قصور دانشجو در اتمام مراحل، هرگونه عواقب آن بر عهده دانشجو می باشد.