کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی موظفند جهت ارائه پروپزال، از طریق "سیستم مدیریت روال ها- ویژه دانشجویان"، بخش خدمات - روال ها- روال "ارائه پروپزال تا دفاع از پایان نامه- ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی 1402 و ما بعد" ، اقدام و درخواست خود را ثبت نمایند. بدیهی است در صورت عدم ثبت درخواست الکترونیکی ، پروپزال دانشجو قابل رسیدگی در واحد پژوهش نخواهد بود.
- قابل ذکر است که ادامه کار تا زمان دفاع از پایان نامه نیز باید از طریق همین روال و به ترتیب مراحل خواسته شده انجام شود.
- راهنمای درخواست و ثبت الکترونیکی پروپزال تا پایان نامه به شرح ذیل می باشد:
1. وارد سیستم مدیریت روال ها- ویژه دانشجویان شوید. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.
در روال فوق بر روی دکمه درخواست جدید کلیک نمایید. در بخش اطلاعات مورد نیاز روال، " در صورت تمایل نام استاد راهنما و مشاور پیشنهادی یا خط تیره را وارد نمایید" و بر روی دکمه ذخیره و ارسال درخواست کلیک نمایید.
راهنمای مراحل روال به شرح ذیل می باشد:
ارائه فرم شماره یک جهت تایید موضوع و تعریف استاد راهنما و مشاور در گروه آموزشی: دانشجو میبایست فرم شماره یک را تکمیل و در این مرحله بارگزاری و منتظر اعلام نظر مدیر گروه درخصوص موضوع و تعریف و تخصیص اساتید مربوطه به روال توسط مدیر گروه باشد.
تاییدیه انتخاب واحد و ظرفیت استاد راهنما : دانشجو میبایست منتظر تایید انتخاب واحد و ظرفیت استاد راهنما توسط واحد تحصیلات تکمیلی باشد.
ارائه گزارش پیشینه ایرانداک،گزارش همانندی پروپزال و پروپزال (فرم شماره 2) به استاد راهنمای مسئول: دانشجو میبایست فایلهای مورد نیاز را بارگزاری و منتظر اعلام نظر استاد راهنمای مسئول باشد. در صورت عدم تایید فایل بارگزاری شده، فایل مربوطه توسط استاد راهنما حذف و مجددا امکان بارگزاری فایل برای دانشجو فراهم می شود.
تایید پروپزال در گروه آموزشی: دانشجو میبایست منتظر اعلام نظر مدیرگروه باشد. در صورت عدم تایید در گروه آموزشی، دانشجو به مرحله قبل بازخواهد گشت و اصلاحات مورد نیاز در قالب پیغام اطلاع رسانی خواهد شد.
تایید پروپزال در واحد پژوهش موسسه(دانشجو 6 ماه پس از تایید این مرحله، مجوز دفاع از پایان نامه را خواهد داشت): دانشجو می بایست منتظر اعلام نظر واحد پژوهش باشد. در صورت عدم تایید، دانشجو به مرحله قبل بازخواهد گشت و اصلاحات مورد نیاز در قالب پیغام اطلاع رسانی خواهد شد.
شروط تصویب پروپزال در پژوهش موسسه:
- درس سمینار و روش تحقیق را گذرانده باشد.
- عناوین پایان نامه در پیشینه ، همانندی و فرم شماره 2 یکسان باشد.
- درصد مجاز همانندی را دارا باشد.
گروه آموزشی |
درصد همانندی مجاز در پروپزال |
درصد همانندی مجاز در پایان نامه |
معماری |
20 |
40 |
شهرسازی |
30 |
50 |
حقوق |
50 |
50 |
حسابداری |
50 |
50 |
عمران |
20 |
50 |
کامپیوتر |
30 |
50 |
- گزارش پیشینه و همانندی، اعتبار زمانی لازم داشته باشد. ( اعتبار گزارش پیشینه از تاریخ اخذ تا زمان تصویب پروپزال در واحد پژوهش ، حداکثر سه ماه بیشتر و همانندی 45 روز باشد.)
- متن پروپزال با متن بارگزاری شده در همانندی، مطابق باشد.
- فرم شماره 2 به صورت کامل تکمیل شده باشد.
اعلام کدرهگیری ثبت پروپزال در سامانه ثبت پیشنهاده (https://sabt.irandoc.ac.ir/): دانشجو می بایست کد رهگیری ثبت پروپزال در ایرانداک را به واحد پژوهش اعلام نماید.
ارائه پایان نامه به استاد راهنمای مسئول جهت تایید اولیه و مجوز انجام مراحل دفاع: دانشجو می بایست فایل پایان نامه را بارگزاری و منتظر اعلام نظر استاد راهنمای مسئول باشد. در صورت عدم تایید فایل بارگزاری شده، فایل مربوطه توسط استاد راهنمای مسئول حذف و مجددا امکان بارگزاری فایل برای دانشجو فراهم میشود.
ارائه فرم شرکت در جلسه دفاع و تعیین داور مسئول توسط گروه آموزشی: دانشجو می بایست فرم تکمیل شده شماره 5 (اطلاعات جلسه دفاعی که دانشجو شرکت داشته است)را بارگزاری و منتظر اعلام اسامی اساتید داور در بخش پیغام و تایید این مرحله توسط مدیر محترم گروه باشد.
ارائه گزارش ثبت پایان نامه در سامانه همانند جو به استاد راهنمای مسئول و تایید نهایی پایان نامه: دانشجو می بایست گزارش همانندجویی و فایل پایان نامه در صورت تغییر در نسخه قبلی را بارگزاری و منتظر تایید استاد راهنمای مسئول باشد. در صورت عدم تایید فایل بارگزاری شده، فایل مربوطه توسط استاد راهنمای مسئول حذف و مجددا امکان بارگزاری فایل برای دانشجو فراهم میشود.
تایید واحد تحصیلات تکمیلی: دانشجو می بایست شرایط صلاحیت دفاع (گذراندن کلیه دروس دوره ارشد، ثبت نام مجاز در نیمسال های گذشته، نداشتن بیش از یک ترم مشروطی، به پایان نرسیدن سنوات تحصیلی یا داشتن مجوز از شورای کمسیون موارد خاص و کسب حدقل معدل 14 در گذراندن کلیه دروس دوره ارشد ) را داشته و منتظر تایید واحد مربوطه باشد.
تایید واحد مالی: دانشجو می بایست تسویه مالی را انجام و منتظر تایید واحد مربوطه باشد.
تایید دریافت پایان نامه توسط استاد داور مسئول: دانشجو می بایست منتظر تایید استاد داور باشد(در صورت درخواست استاد داور میبایست یک نسخه فیزیکی از پایان نامه به استاد داور تحویل شود). قابل توجه است که داور می تواند، فایل مربوط به پایان نامه را از مرحله 9 ( ارائه گزارش ثبت پایان نامه در سامانه همانند جو به استاد راهنمای مسئول و تایید نهایی پایان نامه ) دریافت نماید .قابل ذکر است؛ در صورت تخصیص 2 داور، فایل پایان نامه باید به رویت و تائید داور دوم نیز برسد.
تایید پایان نامه در واحد پژوهش: دانشجو می بایست منتظر اعلام نظر واحد پژوهش بماند. در صورت عدم تایید در کارگروه، دانشجو به مرحله 9، بازخواهد گشت.
شروط تصویب پایان نامه در پژوهش موسسه:
- حداقل 6 ماه از تاریخ تصویب پروپزال در واحد پژوهش موسسه گذشته باشد.
- عنوان پایان نامه با پروپزال تصویب شده و عنوان در گزارش همانندی، یکسان باشد.
- درصد مجاز همانندی در گروه آموزشی را دارا باشد .
- متن پایان نامه با متن بارگزاری شده در سامانه همانندی ، یکسان باشد.
تعیین تاریخ و ساعت برگزاری جلسه دفاع توسط گروه آموزشی: دانشجو می بایست تصویر فرم تکمیل شده شماره 6 را بارگزاری و سپس منتظر تایید و اعلام نظر مدیر گروه بماند.
صدور مجوز دفاع توسط واحد پژوهش: نکات لازم قبل از جلسه دفاع به دانشجو ، در قالب پیام ، بیان و پس از برگزاری دفاع این مرحله تایید خواهد شد.
ارائه فرم تایید اصلاحات پس از دفاع و مقاله مستخرج از پایان نامه و گواهی پذیرش آن (در صورت وجود) به گروه آموزشی (حداکثر زمان 3 ماه پس از دفاع): دانشجو می بایست تصویر فرم شماره 7-ب و گواهی پذیرش و اصل مقاله (در صورت ارائه مقاله) در قالب فشرده با پسوند .zip را بارگزاری و منتظر اعلام نظر مدیر گروه بماند. در صورت عدم تایید فایل بارگزاری شده، فایل مربوطه توسط مدیرگروه حذف و مجددا امکان بارگزاری فایل برای دانشجو فراهم میشود.
نکات قابل توجه: در صورت عدم تایید این مرحله در زمان مذکور، نمره اصلاحات به دانشجو تعلق نخواهد گرفت و دانشجویان درصورت ارائه مقاله بایستی حتما پرینت مقاله + گواهی پذیرش با تائید استاد راهنما و مدیر محترم گروه رسانده و تحویل واحد پژوهش دهند.
ثبت نمره پایان نامه و اعلام به واحد تحصیلات تکمیلی: در این مرحله ضمن ثبت نمره، دانشجو می تواند، فایل word پایان نامه را قبل از درج در سامانه ثبت ایرانداک جهت بررسی فرمت به این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال و منتظر نتیجه از طرق ایمیل باشد و هم چنین درخواست تسویه حساب فارغ التحصیلی را در روال ها ثبت نمایید و منتظر تایید این مرحله توسط واحد پژوهش بماند.
تحویل مستندات به کتابخانه: دانشجو می بایست چک لیست با امضاء استاد راهنما + فایل نهائی پایان نامه تائید شده pdf و Word (بدون ایرادات نگارشی و اسکن فرم پ2-1 و پ2-2 در صفحات مربوطه قرار گیرد)+ تائیدیه ایرانداک (ثبت پایان نامه در سامانه ثبت پایان نامه، رساله و پیشنهاده) را در روالها بارگذاری کنید. و منتظر تایید این مرحله توسط واحد پژوهش بماند.
*** لازم به ذکر است مراحلی که دارای چند فایل می باشد، جهت بارگزاری فایل های فوق در روال، پسوند zip را بکار برده و حجم فایل های فوق نباید از MB 7 بیشتر باشد .